lån av släpvagn

Bonus Möbler tillhandahåller gratis utlåning av släp till alla kunder. Boka släp på telefon 063-818 00, innan du kommer.

Tips!

  • Tag med egna spännband, har du inga så finns det i butik till försäljning.

     

 

frakt inom sverige

Vi samarbetar med DHL som levererar dina nyköpta varor. Vi använder tre olika typer av fraktalternativ med DHL. DHL Service Point, DHL paket och DHL stycke. 

Fraktkostnad och fraktalternativ baseras på vald vara/varor, generellt gäller 95kr för mindre försändelser som skickas till ditt närmaste DHL utlämningsställe och 495kr för alla andra varor som levereras till din dörr/port. Fraktkostnaden syns i kassan.

 

 DHL SERIVCE POINT  

  • Paketen skickas med lastbil till DHLs in- och utlämningsställen, så kallade Service Points
  • Försändelsen når normalt mottagarens DHL SERVICE POINT nästa vardag efter godsets inlämnade (beroende på tidpunkt för inlämnandet). Vissa orter kan dröja ytterliggare en eller två vardagar beroende på var godset skickas från samt var mottagarens SERVICE POINT ligger
  • När du har fått en avisering från DHL om att paketet finns att hämta ut hos ett ombud tar du med dig sändingsnumret och giltig legitimationshandling. I aviseringen framgår det till vilket ombud paketet har levererats till
  • DHL Samarbetar med marknadsledande kedjor som ICA, 7eleven och Pressbyrån samt lokala handlare
  • DHL ansvarar för paketet från att det lämnats in till att det lämnats ut
  • Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar. Efter tre påminnelser skickas det tillbaka

Avisering sker via sms eller mail.

 

DHL PAKET & DHL STYCKE 

  • Leverans till dörr/port
  • Full spårbarhet
  • Ett eller flera kolli (beror på storleken på paketet)

MOTTAGARENS ANSVAR

  • Mottagaren måste vara hemma under hela leveransen samt vara behjälplig med att bära om situationen kräver det
  • Angivna telefonnummer till mottagaren skall vara aktuella och nåbara
  • Faktorer som kan påverka leveransen t.ex. ej framkomlig väg skall delges i god tid innan leveransen
  • Avbokning skall ske senast utplock ifrån lager är påbörjat
  • Om leveransen ej kan utföras och detta beror på mottagaren så återbetalas inte fraktkostnaden. Detta gäller för alla servicealternativ

EJ INKLUDERADE TJÄNSTER

  • Inbärning, avemballering
  • Inga tilläggsavgifter såsom båtavgifter ingår
  • Leverans ifrån båt ingår ej utan detta får arrangeras och bekostas av mottagaren
  • Tilläggsavgifter såsom färjealternativ, broavgifter kommer vidaredebiteras kunden                                            

 

          

 

I vissa fall kan leverans komma att ske direkt från någon av våra leverantörer, annat fraktbolag eller med våra egna bilar.

 

Vid eventuella frågor kontakta oss på telefon 063-81800, eller mail: info@bonusmobler.se